Всичко около рама на автомобил

Рамата на автомобила е основният елемент на ходовата му част. Върху нея се закрепват останалите агенти, възли, меки връзки и лещи за ауспуси .

Както е известно рамите се делят на три основни вида – лонжеронни, централни, само носещи.

Лонжеронната рама – състои се от две греди, свързани помежду си с мост. По нея се работи с идеята да се усъвършенства вътрешната сигурност в автомобила. Идеята за „мека“ предна част, която да поема ударите при челен сблъсък не би могла да бъде реална, ако няма рама. И докато в миналото са създавани първообразите, които деформират системата от шарнири и шарнирни съединения, то това показва и достатъчно надеждност на по-късен етап. След продължителна експлоатация корозията разяжда и влошава подвижността на шарнирите, а конструкцията се утежнява и затруднява разполагането на двигателя над рамата. Така някогашната идея е била позабравена и не е намерила ползи и практическо приложение.

Централната рама – представлява греда, поставена в средата на автомобила. Такава може да бъде широка тръба, стоманен П-образен профил или отлята със специален профил.

Самоноеща конструкция – тя е предназначена да изпълнява напълно или частично самата каросерия, при която долната част подът се усилва. Тя позволява да се намали значително масата на автомобила и да се създадат условия  за изработване на по-ниски каросерии, които осигуряват по-голяма устойчивост на движение и при завой. Повечето леки автомобили са със самоносещи каросерии.

При рамите на техника не става така бързо. Те са доказали своята надеждност и стабилност и трудно могат да се заменят с нещо ново. Дори в момента може да се правят експерименти в някои направления, за подобряване на тези и други технически детайли. Правени са опити и да се изработи каросерия изцяло от пластмаса. Резултатът показва чувствително намаляване масата на каросерията и покачване здравината и устойчивостта срещу корозия.

Правени са и множество други експерименти и опити, с цел да се подобрява ефективността на автомобила.

Днес той е изминал десетки хиляди километри, в най-различни условия, за да пристигне такъв, какъвто го познаваме и използваме в ежедневието. Познаващ гаранцията за интересно приложение.

Scroll to Top